Rakan-rakan Telordibasuh

Menu baru

Friday, January 27, 2012

Teori lipat kertas


Anda pernah dengar tak 1 teori yang mengatakan kita tidak dapat nak lipat kertas lebih dari 7 kali jika kita lipat kertas itu secara separuh? Apa? tak pernah dengar? Alamak. Hehe..

Takpe-takpe. Telor bagi can. Cuba anda lipat kertas secara separuh. Lepas dah lipat, lipat lagi kertas tersebut. Sampai anda tak boleh nak lipat dah. Haa.. cuba kira berapa kali anda boleh lipat kertas tersebut? Mesti tak lebih dari 7 kali. Betul tak?

Tapi, tahukah anda teori ini telah dipecahkan oleh MythBusters pada beberapa tahun yang lepas? Mereka telah lipat kertas secara separuh lebih dari 7 kali. Bukan 8 kali, bukan 9 kali. Tapi 11 kali. Yup. 11 kali. Tak caya, cuba lihat video ini.



Haa.. Anda dah tengok video tersebut? Kalau dah, cuba anda lipat semula kertas dengan menggunakan teknik MythBusters. Dapat tak lipat kertas secara separuh lebih dari 7 kali?

Telor nak cuba lipat guna teknik macam MythBusters, tapi tak jadi lah sebab telor tak ada kertas sebesar padang bola. Haha..

Dikopi dari uberhumor

7 comments:

emy zulaiha said...

haha memanglah kertas die besar saiz manusia tue kot..besar lagi~ :p

Wahidah said...

btol2..lama tul tk ziarah sini...fuhh..byk habuk la..opss..salam ziarah kembali..:P

misyamissyou said...

dah tau dah sebab byk angin dlm kertas tu..sbnrnye kertas a4 pn boleh huhuu

koala said...

try gune tisyu xble jgk..haha

-telOrDibAsuh- said...

misyamissyou : ehh, pakai kertas A4 boleh lipat lebih dari 7 kali? telor dah cuba. tapi tak boleh pun. Macam mana buat ya? Hebat la :-)

-telOrDibAsuh- said...

Wahidah : welcome-welcome :-)

BEEheART said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...