Rakan-rakan Telordibasuh

Menu baru

Thursday, December 8, 2011

Lamborghini Aventador LP700-4

Robert Guelpen, seorang pereka bentuk model kereta berbangsa Jerman telah mereka model kereta Lamborghini Aventador LP700-4 berskala 1/8 dengan menggunakan platinum, carbon fiber, emas dan berlian.

Harganya? € 3.5 juta atau dalam RM sekitar 17 juta ringgit. Hampir sepuluh kali ganda lebih mahal daripada harga sebuah kereta Lamborghini Aventador yang sebenar.







Kira-kira 700 berlian digunakan sebagai tempat duduk, suspension dibuat dengan tangan dari emas dan tayar diperbuat daripada platinum. Walaupun harga kos bahan-bahan yang digunakan untuk membuat model kereta ini dianggarkan berjumlah € 2.5 juta (RM 12 juta), model kereta ini dijangka dapat dijual sehingga € 3.5 juta (RM 17 juta) pada lelongan bulan Disember di New York.

Tujuannya Robert Guelpen membuat model ini adalah untuk membuat € 500.000 (RM 2.4 juta) keuntungan. Keuntungan daripada jualan itu pula akan didermakan kepada badan amal.

Kaya la orang-orang sekarang ini. Bila la kita semua nak jadi kaya macam ini kan? Beli barang semua dalam juta-juta. Bukan juta-juta rupiah tau. Juta-juta ringgit ya. Hehe..

Dikopi dari gtspirit
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...