Rakan-rakan Telordibasuh

Menu baru

Thursday, December 29, 2011

Honda musnahkan kereta banjir

Pada bulan November 2011 yang lepas, besar telah melanda Thailand. Salah satu kilang yang terlibat adalah kilang kereta Honda yang terletak di Ayutthaya, Thailand.

Okeh. Apa yang jadi kat kerata-kereta tersebut apabila banjir dah surut? Aha.. Honda telah mengambil kepurusan untuk melupuskan kesemua kereta tersebut yang berjumlah 1055 unit kesemuanya (217 Honda Brio, 213 Honda Jazz, 353 Honda City, 150 Honda Civic, 91 Honda Accords, 30 Honda CR-V dan 1 Honda Freed).












Keputusan ini diambil supaya semua kereta banjir yang rosak tidak akan dibaiki dan dijual semula atau sebahagian daripada kereta tersebut yang masih elok tidak digunakan semula demi menjaga kualiti kereta Honda.

Jadi bagi mereka yang nak beli kereta Honda, tidak perlu risau lagi ya terbeli kereta banjir. Kalau nak risau pun, cuma perlu risau cukup duit tak bulan-bulan nak bayar ansuran kereta Honda tu nanti. Haha..

Dikopi dari izismile

5 comments:

nurkaloi said...

perghhh rugi rugi

epalejau said...

omakaih..berapa juta la rugi T_T

Unknown said...

mcm belah enjin tu dye da bwk kuar je..sume macam kosong je kat belah enjin tu...nnt kete dapat baru tp enjin banjir...wakaka

MajAd said...

bpa ribu la honda ni rugi...

Anonymous said...

body part tu bagi kat protong la weeihhh hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...