Rakan-rakan Telordibasuh

Menu baru

Tuesday, October 9, 2012

Red Bull Stratos

TERKINI: Lompatan dijangka 1 jam sahaja lagi (14hb Oktober 2012). Lebih kurang jam 10.30 malam. Harap-harap takde tertunde lagi. Penat menuggu. Hehe..


Malam ini lebih kurang jam 8 malam waktu Malaysia, Felix Baumgartner, seorang warganegara Austria yang berumur 43 tahun akan melakukan terjunan dari ketinggian 120 ribu kaki atau lebih kurang 36 kilometer dalam cubaan untuk menjadi manusia pertama memecahkan kelajuan bunyi dalam gaya terjunan bebas (freefall).


Terjunan bebas ini korang boleh saksikan secara langsung di internet malam nanti dengan mengklik disini atau korang play aje video ini malam nanti (Lebih kurang jam 8 malam).



Sementara tu, jom kita tengok dahulu animasi ini bagaimana Felix Baumgartner akan terjun nanti.



Moga-moga Felix Baumgartner berjaya dalam terjunan bebasnya nanti. Amin.. :)

Amacam lepas ini kita buat terjunan kuak lentang atau terjunan kuak kupu-kupu pula nak tak? Tak pun terjunan berirama. Baru le ade cabaran meriah sikit. Haha..

Dikopi dari redbullstratos & wired

4 comments:

king said...

teringin nk wat bungee jumping...gayat tp cam best jeee, kan? :)

faizfakhirin said...

Seronoknyaaaaaa

zulhilmi said...

delay ke hari ni pulak sbb cuaca

-telOrDibAsuh- said...

Haah. Tunda ke 14hb ni sebab cuaca tidak elok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...